Rakipleri izlemeden ve analiz etmeden onlardan çok daha iyi olmayı hayal etmemiz gerçekçi değildir. Onlardan, pek çok alanda ve özellikle müşterilerin değer verdiği alanlarda daha iyi olmadan pazar payını büyütmemiz, müşteri bağlılığını lehimize değiştirmemiz çok zordur.
Hedef kitlemiz ve faaliyet gösterdiğimiz ürün grupları, sektörler, kanallar ve pazarları göz önüne alarak rakiplere dair listeler oluştururuz. Rakiplerin farklı yetkinlik ve özelliklerine göre her bir listeyi birden fazla kritere göre sıralamaya çalışırız.
Endirek rakipler de göz ardı edilmemesi gereken bir gruptur.
Gerek hızlı büyüme trendi gösteren, gerekse küçülen rakipler için bu değişime etki eden faktörleri incelemek önemlidir.
Rakiplerinizin ne gibi pazarlama faaliyetleri gerçekleştirdikleri ve bu faaliyetlerin pazarlarında ya da globalde ne kadar görünür ve etkili olduğunu analiz etmek, değerlendirmek önemli bir çabadır.
Rakipleri yakından incelemekle değişen pazar trendlerine hakim olur, fırsatları erken görerek rakiplere fark yaratabilecek avantajlar elde edersiniz.